Földrajztanár 2 félév újabb tanári szakképzettség megszerzésére irányuló képzés egyetemi vagy főiskolai szintű tanári szakképzettségtől eltérő tanári szakképzettség (40+10+10 kredit)
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMP_MI004K2 | Elektronikus tanulási környezet | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_NV009G2 | Pedagógiai tervezés és értékelés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_PS022G2 | A tanulók megismerésének pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_PS038G10 | Összefüggő egyéni gyakorlat | Gyakorlati jegy | 0 | 10 | 2 | Kötelező | |
Záróvizsga - tanári képesítő vizsga | 0 | 2 | Kötelező | ||||
LMP_MI005G2 | A pedagógiai kutatás kvantitatív módszerei | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_NV013G2 | Pedagógiai esetmegbeszélés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_NV019G2 | Pedagógiai képességfejlesztés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_PS023K2 | Személyiség- és egészségpszichológia | Kollokvium | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_PS024G2 | Szakmai önismeret | 3 fok. min. | 0 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_PS025G2 | Az egyéni bánásmód pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_PS027G2 | Önszabályozó tanulás pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 1. Elméleti- és társadalomtörténeti alapok | Kollokvium | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 2. Oktatás és kultúra | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_KI013G2 | A magyarországi cigányok/romák története, kultúrája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Szabadon választható |
Általános szakterületi modul
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMT_FD100K2 | Magyarország és a Kárpát-medence tájföldrajza | Kollokvium | 12 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_FD101G2 | Magyarország és a Kárpát-medence tájföldrajza | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_FD108K2 | A légkör mint erőforrás és kockázat | Kollokvium | 12 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_FD109K2 | A víz mint erőforrás és kockázat | Kollokvium | 12 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_FD110G2 | Térinformatikai alkalmazások | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_FD111G2 | Környezetminősítés és tájértékelés | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_FD115K2 | Tengerentúli földrészek természetföldrajza (Amerika, Afrika, Ausztrália) | Kollokvium | 12 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_FD102G2 | Magyarország és a Kárpát-medence regionális társadalomföldrajza | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_FD103G2 | Magyarország terepgyakorlat | Gyakorlati jegy | 30 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_FD112K2 | Az mezőgazdaság és az ipar a globalizáció korában | Kollokvium | 12 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_FD113K2 | Ázsia tájainak földrajza | Kollokvium | 12 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_FD114G2 | Ázsia, a jövő kontinense | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_FD116G2 | Tengerentúli földrészek regionális társadalomföldrajza (Amerika, Afrika, Ausztrália) | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_FD200S0 | Zárószigorlat | Szigorlat | 0 | 0 | 2 | Kötelező |
Módszertani tanegységek
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMT_FD117K2 | Földrajztanítás a 21. században | Kollokvium | 12 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_FD118G2 | Kompetencia alapú földrajztanítás – alkalmazható tudás | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_FD120G2 | Az IKT kompetencia alkalmazása az oktatásban | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_FD199G3 | Iskolai tanítási gyakorlat | Gyakorlati jegy | 20 | 3 | 2 | Kötelező | |
LOT_FD105G2 | Mérés, értékelés a földrajzoktatásban | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_FD122G2 | A tudásbázisok alkalmazása a földrajztanításban | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
LMT_FD123G2 | Földrajzi szemlélet és gondolkodtatás | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 2 | Szabadon választható |
Szabadon választható tárgyak
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMT_FD121G2 | A GIS alkalmazása az oktatásban | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_FD125G2 | Vulkanológia | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_FD126G2 | Paleoökológia | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_FD127K2 | Éghajlatváltozás, hatások, válaszadás | Kollokvium | 12 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_FD130G2 | Lokális terület- és településfejlesztés | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_FD133G2 | Vallás és etnikai földrajz | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_FD135K2 | Mineralogy and Petrology (angol nyelven) | Kollokvium | 12 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_FD138K2 | Műholdakról távérzékelt adatok feldolgozása és hasznosítása | Kollokvium | 12 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_FD124G2 | Geomorfológia | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
LMT_FD128G2 | Szedimentológia | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
LMT_FD129G2 | A természeti erőforrások gazdaságtana | Gyakorlati jegy | 12 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
LMT_FD131K2 | Egészségföldrajz | Kollokvium | 12 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
LMT_FD132K2 | A bűnözés földrajza | Kollokvium | 12 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
LMT_FD134K2 | Paleontology (angol nyelven) | Kollokvium | 12 | 2 | 2 | Szabadon választható |
Megjegyzések:
MEGJEGYZÉS: • A PEDAGÓGIAI-PSZICHOLÓGIAI ISMERETEK: MINIMUM 10 KREDIT • ÖSSZEFÜGGŐ EGYÉNI GYAKORLAT: 20 KREDIT • 15/2006. (IV.3.) OM rendelet szerint „A 4.3 és a 4.4. pontban leírt képzéseknél az 5.1.3. elem részeként az adott szakterülethez tartozó tanítási gyakorlatról kell portfoliót készíteni. Az 5 kredites szakdolgozat és a záróvizsgán az 5.1.2. elem alapján szervezett tanári képesítővizsga-rész nem követelmény.” • Portfolió: A tanári mesterképzésben részt vevő hallgatóknak az oklevél megszerzéséhez elektronikus portfoliót kell készíteniük. A hallgatói elektronikus portfolió a hallgatók szakmódszertani- és gyakorlati képzéshez kapcsolódó munkáinak (szöveges fájlok, képek, prezentációk, weboldalak stb.) gyűjteménye. A gyűjteményt meghatározott módon kell elkészíteni (erről minden esetben részletes tájékoztatást kapnak a hallgatók), majd az elkészített fájlokat a megadott weboldalra feltölteni. Ehhez a tevékenységhez nincs szükség semmilyen speciális informatikai tudásra (pl. weboldal-szerkesztési ismeretekre), csupán néhány egyszerű utasítást kell végrehajtani. A tanulmányok során csak meghatározott tárgyakhoz kell elektronikus portfoliót készíteni, amelyről a hallgatók minden félév elején tájékoztatást kapnak. A portfolió a tanári szakdolgozat részét és a tanári képesítővizsga tárgyát képezi, meghatározott esetekben helyettesíti a szakdolgozatot.