Vizuális- és környezetkultúra tanár 5 félév alapképzési szakra épülő két tanári szakképzettség megszerzése (40+40 (másik szak)+40+30 kredit)
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
NMP_MI003G2 | A tanári tevékenység IKT alapjai | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMP_NV006G2 | A tanítás mestersége | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMP_NV007K2 | Iskolaszociológia | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMP_NV008K2 | A tanítás-tanulás elmélete | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMP_PS020K2 | A személyiség fejlődése | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMP_PS032G3 | Nevelési-oktatási gyakorlat | Gyakorlati jegy | 3 | 3 | 1 | Kötelező | |
NMP_MI004K2 | Elektronikus tanulási környezet | Kollokvium | 10 | LMP_MI003G2 | 2 | 2 | Kötelező |
NMP_NV009G2 | Pedagógiai tervezés és értékelés | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_NV008K2, LMP_NV006G2 | 2 | 2 | Kötelező |
NMP_PS021K2 | Pedagógiai - szociálpszichológia | Kollokvium | 10 | LMP_PS020G2 | 2 | 2 | Kötelező |
NMP_PS024G2 | Szakmai önismeret | 3 fok. min. | 0 | 2 | 2 | Kötelező | |
NMP_NV010K2 | Iskolaszervezet, iskolafejlesztés | Kollokvium | 10 | LMP_NV008K2, LMP_NV006G2 | 2 | 3 | Kötelező |
NMP_PS022G2 | A tanulók megismerésének pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_PS020G2 | 2 | 3 | Kötelező |
NMP_PS023K2 | Személyiség- és egészségpszichológia | Kollokvium | 10 | LMP_PS020G2 | 2 | 4 | Kötelező |
NMP_PS033G30 | Összefüggő egyéni gyakorlat | Gyakorlati jegy | 0 | 30 | 5 | Kötelező | |
Szakdolgozat (Portfolió) | 0 | 5 | 5 | Kötelező | |||
Záróvizsga - tanári képesítő vizsga | 0 | 5 | Kötelező | ||||
NMP_NV011G2 | Tanárprofilok | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_NV012K2 | Kultúra és szocializáció | Kollokvium | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_NV013G2 | Pedagógiai esetmegbeszélés | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_NV009G2 | 2 | 3 | Kötelezően választott |
NMP_NV014G2 | Multikulturális nevelés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_NV015K2 | Reform- és alternatív pedagógia | Kollokvium | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_NV016K2 | Iskolatörténet | Kollokvium | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_NV017K2 | Az európai iskolázás összehasonlító története | Kollokvium | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_PS025G2 | Az egyéni bánásmód pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_PS020G2 | 2 | 3 | Kötelezően választott |
NMP_PS031G2 | Együttnevelés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_PS026K2 | Pályalélektan - pályaorientáció | Kollokvium | 10 | LMP_PS021K2 | 2 | 4 | Kötelezően választott |
NMP_PS027G2 | Önszabályozó tanulás pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_PS021K2 | 2 | 4 | Kötelezően választott |
NMP_AK003G2 | A szabadidő – szervezés különböző színterei és specifikációi | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_NV009G2 | 2 | 4 | Szabadon választható |
NMP_AK004K2 | Andragógiai alapismeretek az oktatási rendszerekben, a formális és az informális tanulásban | Kollokvium | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_KI013G2 | A magyarországi cigányok/romák története, kultúrája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_MI005G2 | A pedagógiai kutatás kvantitatív módszerei | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_MK106K2 | Média az emberi élet háromharmadában | Kollokvium | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_NV018G2 | Pedagógiai innováció | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_NV009G2 | 2 | 4 | Szabadon választható |
NMP_NV019G2 | Pedagógiai képességfejlesztés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_PS028G2 | Autogén tréning | 3 fok. min. | 0 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_PS029G2 | Tehetséggondozás - kreativitásfejlesztés | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_PS021K2 | 2 | 4 | Szabadon választható |
NMP_PS030G2 | Művészetpszichológia | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 1. Elméleti- és társadalomtörténeti alapok | Kollokvium | 0 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 2. Oktatás és kultúra | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható |
Differenciált szakmai ismeretek
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
NMB_VZ200S0 | Zárószigorlat | Szigorlat | 0 | NMB_VZ108G3 NMB_VZ118K2 NMB_VZ112K2 NMB_VZ113K2 NMB_VZ130K1 NMB_VZ199G3 NMB_VZ109G3 | 0 | 1 | Kötelező |
NMB_VZ108G3 | Képalkotó műtermi gyakorlat I. | Gyakorlati jegy | 3 | 3 | 2 | Kötelező | |
NMB_VZ116G3 | Téralkotás I. | Gyakorlati jegy | 3 | 3 | 2 | Kötelező | |
NMB_VZ109G3 | Képalkotó műtermi gyakorlat II. | Gyakorlati jegy | 2 | NMB_VZ108G3 | 3 | 3 | Kötelező |
NMB_VZ112K2 | Reprezentációelméletek I. (képiségelméletek) | Kollokvium | 2 | 2 | 3 | Kötelező | |
NMB_VZ117G3 | Téralkotás II. | Gyakorlati jegy | 3 | 3 | 3 | Kötelező | |
NMB_VZ119G3 | Vizuális médiumok I. (állókép) | Gyakorlati jegy | 2 | 3 | 3 | Kötelező | |
NMB_VZ113K2 | Színes Képalakítás III. (műelemzés) | Kollokvium | 2 | 2 | 4 | Kötelező | |
NMB_VZ118K2 | Téralkotás III. (műelemzés) | Kollokvium | 2 | NMB_VZ117G3 | 2 | 4 | Kötelező |
NMB_VZ120G3 | Vizuális médiumok II. (mozgókép) | Gyakorlati jegy | 2 | NMB_VZ119G3 | 3 | 4 | Kötelező |
Szabadon választható tárgyak
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
NMB_VZ107G2 | Bevezetés a múzeumpedagógiába | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 1 | Kötelezően választott | |
NMB_VZ121G2 | Szóbeli és írásbeli stílusgyakorlatok | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 1 | Kötelezően választott |
Szakmai alapozó modul
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
NMB_VZ101K2 | A képi gondolkodás és esztétikai ítéletalk. a víz. nev.-ben | Kollokvium | 4 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMB_VZ104G2 | A tanítás-tanulás szervezése a vizuális nevelésben | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMB_VZ111K2 | Kreativitási modellek a vizuális nevelésben | Kollokvium | 2 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMB_VZ129K1 | A művészettörténet és a műelemzés tanításának módszertana | Kollokvium | 2 | 1 | 1 | Kötelező |
Törzsképzés
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
NMB_VZ110G3 | Kreatív feladattervezés | Gyakorlati jegy | 3 | 3 | 1 | Kötelező | |
NMB_VZ102G2 | A környezet- és tárgykultúra helye a vizuális nevelésben | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 2 | Kötelező | |
NMB_VZ105K2 | A vizuális kommunikáció helye a vizuális nevelésben | Kollokvium | 2 | 2 | 2 | Kötelező | |
NMB_VZ106K2 | A vizuális nevelés tendenciái | Kollokvium | 2 | 2 | 2 | Kötelező | |
NMB_VZ130K1 | Bevezetés a kortárs művészetbe | Kollokvium | 2 | 1 | 2 | Kötelező | |
NMB_VZ199G3 | Iskolai tanítási gyakorlat | Gyakorlati jegy | 3 | 3 | 3 | Kötelező |
Megjegyzések:
• A 3 kredites pedagógiai-pszichológiai iskolai gyakorlat I. vagy II. félévben felvehető. • A III. félévben 4 kredit felvétele kötelező, a differenciált szakmai ismeretekből. • A IV. félévben 2 kredit felvétele kötelező a differenciált szakmai ismeretekből. • A IV. félévben 2 kredit felvétele kötelező a szabadon választható tanegységekből. • GYAKORLATI KÉPZÉS – Összefüggő egyéni gyakorlat (30 kredit), Külön szabályozás alapján • Portfolió: A tanári mesterképzésben részt vevő hallgatóknak az oklevél megszerzéséhez elektronikus portfoliót kell készíteniük. A hallgatói elektronikus portfolió a hallgatók szakmódszertani- és gyakorlati képzéshez kapcsolódó munkáinak (szöveges fájlok, képek, prezentációk, weboldalak stb.) gyűjteménye. A gyűjteményt meghatározott módon kell elkészíteni (erről minden esetben részletes tájékoztatást kapnak a hallgatók), majd az elkészített fájlokat a megadott weboldalra feltölteni. Ehhez a tevékenységhez nincs szükség semmilyen speciális informatikai tudásra (pl. weboldal-szerkesztési ismeretekre), csupán néhány egyszerű utasítást kell végrehajtani. A tanulmányok során csak meghatározott tárgyakhoz kell elektronikus portfoliót készíteni, amelyről a hallgatók minden félév elején tájékoztatást kapnak. A portfolió a tanári szakdolgozat részét és a tanári képesítővizsga tárgyát képezi, meghatározott esetekben helyettesíti a szakdolgozatot.