Etikatanár (erkölcstanár) 5 félév alapképzési szakra épülő két tanári szakképzettség megszerzése (40+40 (másik szak)+40+30 kredit)
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMP_MI003G2 | A tanári tevékenység IKT alapjai | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_NV006G2 | A tanítás mestersége | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_NV007K2 | Iskolaszociológia | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_NV008K2 | A tanítás-tanulás elmélete | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_PS020K2 | A személyiség fejlődése | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_PS032G3 | Nevelési-oktatási gyakorlat | Gyakorlati jegy | 3 | 3 | 1 | Kötelező | |
LMP_MI004K2 | Elektronikus tanulási környezet | Kollokvium | 10 | LMP_MI003G2 | 2 | 2 | Kötelező |
LMP_NV009G2 | Pedagógiai tervezés és értékelés | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_NV008K2, LMP_NV006G2 | 2 | 2 | Kötelező |
LMP_PS021K2 | Pedagógiai - szociálpszichológia | Kollokvium | 10 | LMP_PS020G2 | 2 | 2 | Kötelező |
LMP_PS024G2 | Szakmai önismeret | 3 fok. min. | 0 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMP_NV010K2 | Iskolaszervezet, iskolafejlesztés | Kollokvium | 10 | LMP_NV008K2, LMP_NV006G2 | 2 | 3 | Kötelező |
LMP_PS022G2 | A tanulók megismerésének pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_PS020G2 | 2 | 3 | Kötelező |
LMP_PS023K2 | Személyiség- és egészségpszichológia | Kollokvium | 10 | LMP_PS020G2 | 2 | 4 | Kötelező |
LMP_PS033G30 | Összefüggő egyéni gyakorlat | Gyakorlati jegy | 0 | 30 | 5 | Kötelező | |
Szakdolgozat (Portfolió) | 0 | 5 | 5 | Kötelező | |||
Záróvizsga - tanári képesítő vizsga | 0 | 5 | Kötelező | ||||
LMP_NV011G2 | Tanárprofilok | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
LMP_NV012K2 | Kultúra és szocializáció | Kollokvium | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
LMP_NV013G2 | Pedagógiai esetmegbeszélés | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_NV009G2 | 2 | 3 | Kötelezően választott |
LMP_NV014G2 | Multikulturális nevelés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
LMP_NV015K2 | Reform- és alternatív pedagógia | Kollokvium | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
LMP_NV016K2 | Iskolatörténet | Kollokvium | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
LMP_NV017K2 | Az európai iskolázás összehasonlító története | Kollokvium | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
LMP_PS031G2 | Együttnevelés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
LMP_PS025G2 | Az egyéni bánásmód pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_PS020G2 | 2 | 4 | Kötelezően választott |
LMP_PS026K2 | Pályalélektan - pályaorientáció | Kollokvium | 10 | LMP_PS021K2 | 2 | 4 | Kötelezően választott |
LMP_PS027G2 | Önszabályozó tanulás pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_PS021K2 | 2 | 4 | Kötelezően választott |
LMP_AK003G2 | A szabadidő – szervezés különböző színterei és specifikációi | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_NV009G2 | 2 | 4 | Szabadon választható |
LMP_AK004K2 | Andragógiai alapismeretek az oktatási rendszerekben, a formális és az informális tanulásban | Kollokvium | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
LMP_KI013G2 | A magyarországi cigányok/romák története, kultúrája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
LMP_MI005G2 | A pedagógiai kutatás kvantitatív módszerei | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
LMP_MK106K2 | Média az emberi élet háromharmadában | Kollokvium | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
LMP_NV018G2 | Pedagógiai innováció | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_NV009G2 | 2 | 4 | Szabadon választható |
LMP_NV019G2 | Pedagógiai képességfejlesztés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
LMP_PS028G2 | Autogén tréning | 3 fok. min. | 0 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
LMP_PS029G2 | Tehetséggondozás - kreativitásfejlesztés | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_PS021K2 | 2 | 4 | Szabadon választható |
LMP_PS030G2 | Művészetpszichológia | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
LMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 1. Elméleti- és társadalomtörténeti alapok | Kollokvium | 0 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
LMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 2. Oktatás és kultúra | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható |
Differenciált szakmai ismeretek
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMB_ET102G3 | Szociáletika - a másság etikai problémái (Alk. etika I.) | Gyakorlati jegy | 8 | 3 | 2 | Kötelező | |
LMB_ET103G3 | Környezeti- és bioetika (Alkalmazott etika II.) | Gyakorlati jegy | 8 | 3 | 3 | Kötelező | |
LMB_ET104G3 | A művészetek és az erkölcsi nevelés | Gyakorlati jegy | 8 | 3 | 3 | Kötelező | |
LMB_ET114G3 | A gyermekfilozófia etikai vonatkozásai | Gyakorlati jegy | 8 | 3 | 4 | Kötelező |
Módszertani tanegységek
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMB_ET115K3 | Szakmódszertan - elméleti alapozás | Kollokvium | 8 | 3 | 2 | Kötelező | |
LMB_ET116G3 | Szakmódszertan gyakorlat | Gyakorlati jegy | 8 | 3 | 3 | Kötelező | |
LMB_ET197G1 | Iskolai tanítási gyakorlat 1. | Gyakorlati jegy | 8 | 1 | 3 | Kötelező | |
LMB_ET198G2 | Iskolai tanítási gyakorlat 2. | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 4 | Kötelező | |
LMB_ET200S0 | Zárószigorlat | Szigorlat | 0 | 0 | 4 | Kötelező |
Szabadon választható tárgyak
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LBB_FL895K4 | Üzleti etika | Kollokvium | 8 | 4 | 2 | Szabadon választható | |
LMB_ET110G2 | A hatalom mikrofizikája | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
LMB_FL705G2 | Retorika és etika | Gyakorlati jegy | 9 | 2 | 2 | Szabadon választható |
Szakmai alapozó modul
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMB_ET105K3 | Általános etika (metaetika) | Kollokvium | 8 | 3 | 1 | Kötelező | |
LMB_ET107K3 | Etikatörténet (etikai tradíciók) | Kollokvium | 8 | 3 | 1 | Kötelező | |
LMB_ET108K3 | Filozófiai antropológia | Kollokvium | 8 | 3 | 1 | Kötelező |
Törzsképzés
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMB_ET101G2 | 20. századi és kortárs etikai irányzatok | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMB_ET109K3 | Morálfilozófiák és személyiségetikák | Kollokvium | 8 | 3 | 2 | Kötelező | |
LMB_ET111G3 | Vallásfilozófia és vallási antropológia (vallások, ethoszok) | Gyakorlati jegy | 8 | 3 | 2 | Kötelező |
Megjegyzések:
A BA, BSc előképzettségű hallgatók számára a tanári mesterszak Pedagógiai – Pszichológiai egységének tanegységlistája (5 félév– 40 kredit) is teljesítendő. MEGJEGYZÉS: • A 3 kredites pedagógiai-pszichológiai iskolai gyakorlat I. vagy II. félévben felvehető. • A III. félévben 4 kredit felvétele kötelező, a differenciált szakmai ismeretekből. • A IV. félévben 2 kredit felvétele kötelező a differenciált szakmai ismeretekből. • A IV. félévben 2 kredit felvétele kötelező a szabadon választható tanegységekből. • GYAKORLATI KÉPZÉS – Összefüggő egyéni gyakorlat (30 kredit), Külön szabályozás alapján • Portfolió: A tanári mesterképzésben részt vevő hallgatóknak az oklevél megszerzéséhez elektronikus portfoliót kell készíteniük. A hallgatói elektronikus portfolió a hallgatók szakmódszertani- és gyakorlati képzéshez kapcsolódó munkáinak (szöveges fájlok, képek, prezentációk, weboldalak stb.) gyűjteménye. A gyűjteményt meghatározott módon kell elkészíteni (erről minden esetben részletes tájékoztatást kapnak a hallgatók), majd az elkészített fájlokat a megadott weboldalra feltölteni. Ehhez a tevékenységhez nincs szükség semmilyen speciális informatikai tudásra (pl. weboldal-szerkesztési ismeretekre), csupán néhány egyszerű utasítást kell végrehajtani. A tanulmányok során csak meghatározott tárgyakhoz kell elektronikus portfoliót készíteni, amelyről a hallgatók minden félév elején tájékoztatást kapnak. A portfolió a tanári szakdolgozat részét és a tanári képesítővizsga tárgyát képezi, meghatározott esetekben helyettesíti a szakdolgozatot.