Informatikatanár 2 félév főiskolai szintű tanári szakképzettség birtokában egy korábbi szakképzettségnek megfeleltethető tanári szakképzettség esetén (30+10+20 kredit)
| A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
| kódja | neve | ||||||
| LMP_MI004K2 | Elektronikus tanulási környezet | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
| LMP_NV009G2 | Pedagógiai tervezés és értékelés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
| LMP_PS022G2 | A tanulók megismerésének pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
| LMP_PS033G20 | Összefüggő egyéni gyakorlat | Gyakorlati jegy | 0 | 20 | 2 | Kötelező | |
| Záróvizsga - tanári képesítő vizsga | 0 | 2 | Kötelező | ||||
| LMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 1. Elméleti- és társadalomtörténeti alapok | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelezően választott | |
| LMP_MI005G2 | A pedagógiai kutatás kvantitatív módszerei | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
| LMP_NV013G2 | Pedagógiai esetmegbeszélés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
| LMP_NV019G2 | Pedagógiai képességfejlesztés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
| LMP_PS023K2 | Személyiség- és egészségpszichológia | Kollokvium | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
| LMP_PS024G2 | Szakmai önismeret | 3 fok. min. | 0 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
| LMP_PS025G2 | Az egyéni bánásmód pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
| LMP_PS027G2 | Önszabályozó tanulás pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
| LMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 2. Oktatás és kultúra | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
| LMP_KI013G2 | A magyarországi cigányok/romák története, kultúrája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
Differenciált szakmai ismeretek
| A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
| kódja | neve | ||||||
| LMT_IF104K2 | Adatbázisok az iskolában | Kollokvium | 10 | LMT_IF105G1 | 2 | 1 | Szabadon választható |
| LMT_IF105G1 | Adatbázisok az iskolában | Gyakorlati jegy | 10 | 1 | 1 | Szabadon választható | |
| LMT_IF116K2 | Informatika története | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
| LMT_IF127K2 | Projekt szeminárium: Új irányzatok az infokommunikációs hálózatok modellezésében | Kollokvium | 10 | LMT_IF128G2 | 2 | 1 | Szabadon választható |
| LMT_IF128G2 | Projekt szeminárium: Új irányzatok az infokommunikációs hálózatok modellezésében | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
| LMT_IF136G2 | Szabad szoftverek az oktatásban | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
| LMT_IF101G3 | A kommunikáció elmélete és gyakorlata | Gyakorlati jegy | 10 | 3 | 2 | Szabadon választható | |
| LMT_IF115G2 | Geometriai modellezés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
| LMT_IF120K2 | Számítógépes szimuláció és mérés az oktatásban | Kollokvium | 10 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
| LMT_IF121G2 | Operációs rendszerek az iskolában | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
| LMT_IF126G3 | Projekt labor | Gyakorlati jegy | 20 | 3 | 2 | Szabadon választható | |
| LMT_IF132G2 | Távoktatás II. | Gyakorlati jegy | 10 | LMT_IF131G2 | 2 | 2 | Szabadon választható |
| LMT_IF133G2 | Dinamikus webprogramozás | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
| LMT_IF135K2 | Párbeszédes informatikai rendszerek | Kollokvium | 10 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
Módszertani tanegységek
| A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
| kódja | neve | ||||||
| LMT_IF199G2 | Iskolai tanítási gyakorlat II. | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelező | |
Szakmai alapozó modul
| A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
| kódja | neve | ||||||
| LMT_IF122G2 | Programozási környezetek | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
Törzsképzés
| A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
| kódja | neve | ||||||
| LMT_IF106K1 | Algoritmizálás, adatmodellezés tanítása | Kollokvium | 10 | LMT_IF107G1 | 1 | 1 | Kötelező |
| LMT_IF107G1 | Algoritmizálás, adatmodellezés tanítása | Gyakorlati jegy | 10 | 1 | 1 | Kötelező | |
| LMT_IF108G1 | Alkalmazói ismeretek | Gyakorlati jegy | 10 | 1 | 1 | Kötelező | |
| LMT_IF109G3 | Az informatika oktatásának tartalmi elemei* | Gyakorlati jegy | 20 | LMT_IF124G1 | 3 | 1 | Kötelező |
| LMT_IF112K2 | Felkészülés az informatika oktatására* | Kollokvium | 10 | LMT_IF140G1 | 2 | 1 | Kötelező |
| LMT_IF114G1 | Grafikus szoftverek alkalmazása | Gyakorlati jegy | 10 | 1 | 1 | Kötelező | |
| LMT_IF123K1 | Programozási nyelvek a közoktatásban | Kollokvium | 10 | LMT_IF124G1 | 1 | 1 | Kötelező |
| LMT_IF124G1 | Programozási nyelvek a közoktatásban | Gyakorlati jegy | 10 | 1 | 1 | Kötelező | |
| LMT_IF131G2 | Távoktatás I. | Gyakorlati jegy | 10 | LMT_IF124G1 | 2 | 1 | Kötelező |
| LMT_IF137K2 | Adatbiztonság az információs társadalomban | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
| LMT_IF140G1 | Felkészülés az informatika oktatására* | Gyakorlati jegy | 10 | 1 | 1 | Kötelező | |
| LMT_IF118G1 | Modellek az oktatásban* | Gyakorlati jegy | 10 | 1 | 2 | Kötelező | |
| LMT_IF129G2 | Számítástechnikai versenyfeladatok | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelező | |
| LMT_IF138K2 | Haladó DBMS ismeretek | Kollokvium | 10 | LMT_IF139G2 | 2 | 2 | Kötelező |
| LMT_IF139G2 | Haladó DBMS ismeretek | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelező | |
Megjegyzések:
3 kredit szabadon választható tárgyat intézményi kínálatból vagy a differenciált szakmai tárgyak közül választhatják. MEGJEGYZÉS: • A PEDAGÓGIAI-PSZICHOLÓGIAI ISMERETEK: MINIMUM 10 KREDIT • ÖSSZEFÜGGŐ EGYÉNI GYAKORLAT: 20 KREDIT • 15/2006. (IV.3.) OM rendelet szerint „A 4.3 és a 4.4. pontban leírt képzéseknél az 5.1.3. elem részeként az adott szakterülethez tartozó tanítási gyakorlatról kell portfoliót készíteni. Az 5 kredites szakdolgozat és a záróvizsgán az 5.1.2. elem alapján szervezett tanári képesítővizsga-rész nem követelmény.” • Portfolió: A tanári mesterképzésben részt vevő hallgatóknak az oklevél megszerzéséhez elektronikus portfoliót kell készíteniük. A hallgatói elektronikus portfolió a hallgatók szakmódszertani- és gyakorlati képzéshez kapcsolódó munkáinak (szöveges fájlok, képek, prezentációk, weboldalak stb.) gyűjteménye. A gyűjteményt meghatározott módon kell elkészíteni (erről minden esetben részletes tájékoztatást kapnak a hallgatók), majd az elkészített fájlokat a megadott weboldalra feltölteni. Ehhez a tevékenységhez nincs szükség semmilyen speciális informatikai tudásra (pl. weboldal-szerkesztési ismeretekre), csupán néhány egyszerű utasítást kell végrehajtani. A tanulmányok során csak meghatározott tárgyakhoz kell elektronikus portfoliót készíteni, amelyről a hallgatók minden félév elején tájékoztatást kapnak. A portfolió a tanári szakdolgozat részét és a tanári képesítővizsga tárgyát képezi, meghatározott esetekben helyettesíti a szakdolgozatot.