Vizuális- és környezetkultúra tanár 2 félév főiskolai szintű tanári szakképzettség birtokában egy korábbi szakképzettségnek megfeleltethető tanári szakképzettség esetén (30+10+20 kredit)
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMP_MI004K2 | Elektronikus tanulási környezet | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_NV009G2 | Pedagógiai tervezés és értékelés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_PS022G2 | A tanulók megismerésének pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_PS033G20 | Összefüggő egyéni gyakorlat | Gyakorlati jegy | 0 | 20 | 2 | Kötelező | |
Záróvizsga - tanári képesítő vizsga | 0 | 2 | Kötelező | ||||
LMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 1. Elméleti- és társadalomtörténeti alapok | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelezően választott | |
LMP_MI005G2 | A pedagógiai kutatás kvantitatív módszerei | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_NV013G2 | Pedagógiai esetmegbeszélés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_NV019G2 | Pedagógiai képességfejlesztés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_PS023K2 | Személyiség- és egészségpszichológia | Kollokvium | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_PS024G2 | Szakmai önismeret | 3 fok. min. | 0 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_PS025G2 | Az egyéni bánásmód pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_PS027G2 | Önszabályozó tanulás pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 2. Oktatás és kultúra | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_KI013G2 | A magyarországi cigányok/romák története, kultúrája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Szabadon választható |
Szakmai alapozó modul
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMB_VZ101K2 | A képi gondolkodás és esztétikai ítéletalkotás a vizuális nevelésben | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMB_VZ103K2 | A művészettörténet és a műelemzés tanításának módszertana | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMB_VZ110G3 | Kreatív feladattervezés | Gyakorlati jegy | 16 | 3 | 1 | Kötelező | |
LMB_VZ102G2 | A környezet- és tárgykultúra helye a vizuális nevelésben | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMB_VZ111K2 | Kreativitási modellek a vizuális nevelésben | Kollokvium | 8 | 1 | 2 | Kötelező | |
LMB_VZ199G3 | Iskolai tanítási gyakorlat | Gyakorlati jegy | 15 | 3 | 2 | Kötelező |
Törzsképzés
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMB_VZ108G3 | Képalkotó műtermi gyakorlat I. | Gyakorlati jegy | 16 | 3 | 1 | Kötelező | |
LMB_VZ113K2 | Színes képalakítás III. (műelemzés) | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMB_VZ116G3 | Téralkotás I. | Gyakorlati jegy | 16 | 3 | 1 | Kötelező | |
LMB_VZ117G3 | Téralkotás II. | Gyakorlati jegy | 16 | LMB_VZ116G3 | 3 | 1 | Kötelező |
LMB_VZ118K2 | Téralkotás III. (műelemzés) | Kollokvium | 16 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMB_VZ119G3 | Vizuális médiumok I. (állókép) | Gyakorlati jegy | 16 | 3 | 1 | Kötelező | |
LMB_VZ109G3 | Képalkotó műtermi gyakorlat II. | Gyakorlati jegy | 16 | LMB_VZ108G3 | 3 | 2 | Kötelező |
LMB_VZ112K2 | Reprezentációelméletek (képiségelméletek) | Kollokvium | 16 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMB_VZ120G3 | Vizuális médiumok II. (mozgókép) | Gyakorlati jegy | 16 | LMB_VZ119G3 | 3 | 2 | Kötelező |
LMB_VZ200S0 | Zárószigorlat | Szigorlat | 0 | LMB_VZ109G3 LMB_VZ110G3 LMB_VZ111K2 LMB_VZ112K2 LMB_VZ113K2 LMB_VZ117G3 LMB_VZ118K2 LMB_VZ120G3 LMB_VZ199G3 | 0 | 2 | Kötelező |
Megjegyzések:
"MEGJEGYZÉS: • A PEDAGÓGIAI-PSZICHOLÓGIAI ISMERETEK: MINIMUM 10 KREDIT • ÖSSZEFÜGGŐ EGYÉNI GYAKORLAT: 20 KREDIT • 15/2006. (IV.3.) OM rendelet szerint „A 4.3 és a 4.4. pontban leírt képzéseknél az 5.1.3. elem részeként az adott szakterülethez tartozó tanítási gyakorlatról kell portfoliót készíteni. Az 5 kredites szakdolgozat és a záróvizsgán az 5.1.2. elem alapján szervezett tanári képesítővizsga-rész nem követelmény.” • Portfolió: A tanári mesterképzésben részt vevő hallgatóknak az oklevél megszerzéséhez elektronikus portfoliót kell készíteniük. A hallgatói elektronikus portfolió a hallgatók szakmódszertani- és gyakorlati képzéshez kapcsolódó munkáinak (szöveges fájlok, képek, prezentációk, weboldalak stb.) gyűjteménye. A gyűjteményt meghatározott módon kell elkészíteni (erről minden esetben részletes tájékoztatást kapnak a hallgatók), majd az elkészített fájlokat a megadott weboldalra feltölteni. Ehhez a tevékenységhez nincs szükség semmilyen speciális informatikai tudásra (pl. weboldal-szerkesztési ismeretekre), csupán néhány egyszerű utasítást kell végrehajtani. A tanulmányok során csak meghatározott tárgyakhoz kell elektronikus portfoliót készíteni, amelyről a hallgatók minden félév elején tájékoztatást kapnak. A portfolió a tanári szakdolgozat részét és a tanári képesítővizsga tárgyát képezi, meghatározott esetekben helyettesíti a szakdolgozatot. " MEGJEGYZÉS: • A PEDAGÓGIAI-PSZICHOLÓGIAI ISMERETEK: MINIMUM 10 KREDIT • ÖSSZEFÜGGŐ EGYÉNI GYAKORLAT: 20 KREDIT • 15/2006. (IV.3.) OM rendelet szerint „A 4.3 és a 4.4. pontban leírt képzéseknél az 5.1.3. elem részeként az adott szakterülethez tartozó tanítási gyakorlatról kell portfoliót készíteni. Az 5 kredites szakdolgozat és a záróvizsgán az 5.1.2. elem alapján szervezett tanári képesítővizsga-rész nem követelmény.” • Portfolió: A tanári mesterképzésben részt vevő hallgatóknak az oklevél megszerzéséhez elektronikus portfoliót kell készíteniük. A hallgatói elektronikus portfolió a hallgatók szakmódszertani- és gyakorlati képzéshez kapcsolódó munkáinak (szöveges fájlok, képek, prezentációk, weboldalak stb.) gyűjteménye. A gyűjteményt meghatározott módon kell elkészíteni (erről minden esetben részletes tájékoztatást kapnak a hallgatók), majd az elkészített fájlokat a megadott weboldalra feltölteni. Ehhez a tevékenységhez nincs szükség semmilyen speciális informatikai tudásra (pl. weboldal-szerkesztési ismeretekre), csupán néhány egyszerű utasítást kell végrehajtani. A tanulmányok során csak meghatározott tárgyakhoz kell elektronikus portfoliót készíteni, amelyről a hallgatók minden félév elején tájékoztatást kapnak. A portfolió a tanári szakdolgozat részét és a tanári képesítővizsga tárgyát képezi, meghatározott esetekben helyettesíti a szakdolgozatot.