Földrajztanár 5 félév alapképzési szakra épülő két tanári szakképzettség megszerzése (40+40 (másik szak)+40+30 kredit)
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
NMP_MI003G2 | A tanári tevékenység IKT alapjai | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMP_NV006G2 | A tanítás mestersége | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMP_NV007K2 | Iskolaszociológia | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMP_NV008K2 | A tanítás-tanulás elmélete | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMP_PS020K2 | A személyiség fejlődése | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMP_PS032G3 | Nevelési-oktatási gyakorlat | Gyakorlati jegy | 3 | 3 | 1 | Kötelező | |
NMP_MI004K2 | Elektronikus tanulási környezet | Kollokvium | 10 | LMP_MI003G2 | 2 | 2 | Kötelező |
NMP_NV009G2 | Pedagógiai tervezés és értékelés | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_NV008K2, LMP_NV006G2 | 2 | 2 | Kötelező |
NMP_PS021K2 | Pedagógiai - szociálpszichológia | Kollokvium | 10 | LMP_PS020G2 | 2 | 2 | Kötelező |
NMP_PS024G2 | Szakmai önismeret | 3 fok. min. | 0 | 2 | 2 | Kötelező | |
NMP_NV010K2 | Iskolaszervezet, iskolafejlesztés | Kollokvium | 10 | LMP_NV008K2, LMP_NV006G2 | 2 | 3 | Kötelező |
NMP_PS022G2 | A tanulók megismerésének pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_PS020G2 | 2 | 3 | Kötelező |
NMP_PS023K2 | Személyiség- és egészségpszichológia | Kollokvium | 10 | LMP_PS020G2 | 2 | 4 | Kötelező |
NMP_PS033G30 | Összefüggő egyéni gyakorlat | Gyakorlati jegy | 0 | 30 | 5 | Kötelező | |
Szakdolgozat (Portfolió) | 0 | 5 | 5 | Kötelező | |||
Záróvizsga - tanári képesítő vizsga | 0 | 5 | Kötelező | ||||
NMP_NV011G2 | Tanárprofilok | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_NV012K2 | Kultúra és szocializáció | Kollokvium | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_NV013G2 | Pedagógiai esetmegbeszélés | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_NV009G2 | 2 | 3 | Kötelezően választott |
NMP_NV014G2 | Multikulturális nevelés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_NV015K2 | Reform- és alternatív pedagógia | Kollokvium | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_NV016K2 | Iskolatörténet | Kollokvium | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_NV017K2 | Az európai iskolázás összehasonlító története | Kollokvium | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_PS025G2 | Az egyéni bánásmód pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_PS020G2 | 2 | 3 | Kötelezően választott |
NMP_PS031G2 | Együttnevelés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 3 | Kötelezően választott | |
NMP_PS026K2 | Pályalélektan - pályaorientáció | Kollokvium | 10 | LMP_PS021K2 | 2 | 4 | Kötelezően választott |
NMP_PS027G2 | Önszabályozó tanulás pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_PS021K2 | 2 | 4 | Kötelezően választott |
NMP_AK003G2 | A szabadidő – szervezés különböző színterei és specifikációi | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_NV009G2 | 2 | 4 | Szabadon választható |
NMP_AK004K2 | Andragógiai alapismeretek az oktatási rendszerekben, a formális és az informális tanulásban | Kollokvium | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_KI013G2 | A magyarországi cigányok/romák története, kultúrája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_MI005G2 | A pedagógiai kutatás kvantitatív módszerei | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_MK106K2 | Média az emberi élet háromharmadában | Kollokvium | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_NV018G2 | Pedagógiai innováció | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_NV009G2 | 2 | 4 | Szabadon választható |
NMP_NV019G2 | Pedagógiai képességfejlesztés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_PS028G2 | Autogén tréning | 3 fok. min. | 0 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_PS029G2 | Tehetséggondozás - kreativitásfejlesztés | Gyakorlati jegy | 10 | LMP_PS021K2 | 2 | 4 | Szabadon választható |
NMP_PS030G2 | Művészetpszichológia | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 1. Elméleti- és társadalomtörténeti alapok | Kollokvium | 0 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 2. Oktatás és kultúra | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 4 | Szabadon választható |
Általános szakterületi modul
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
NMT_FD100K2 | Magyarország és a Kárpát-medence tájföldrajza | Kollokvium | 2 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMT_FD101G2 | Magyarország és a Kárpát-medence tájföldrajza | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMT_FD108K2 | A légkör mint erőforrás és kockázat | Kollokvium | 2 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMT_FD109K2 | A víz mint erőforrás és kockázat | Kollokvium | 2 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMT_FD110G2 | Térinformatikai alkalmazások | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMT_FD113K2 | Ázsia tájainak földrajza | Kollokvium | 2 | 2 | 2 | Kötelező | |
NMT_FD114G2 | Ázsia, a jövő kontinense | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 2 | Kötelező | |
NMT_FD111G2 | Környezetminősítés és tájértékelés | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 3 | Kötelező | |
NMT_FD115K2 | Tengerentúli földrészek természetföldrajza (Amerika, Afrika, Ausztrália) | Kollokvium | 2 | 2 | 3 | Kötelező | |
NMT_FD102G2 | Magyarország és a Kárpát-medence regionális társadalomföldrajza | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 4 | Kötelező | |
NMT_FD103G2 | Magyarország terepgyakorlat | Beszámoló | 0 | 2 | 4 | Kötelező | |
NMT_FD112K2 | Az mezőgazdaság és az ipar a globalizáció korában | Kollokvium | 2 | 2 | 4 | Kötelező | |
NMT_FD116G2 | Tengerentúli földrészek regionális társadalomföldrajza (Amerika, Afrika, Ausztrália) | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 4 | Kötelező | |
NMT_FD200S0 | Földrajz zárószigorlat | Szigorlat | 0 | 0 | 4 | Kötelező |
Módszertani tanegységek
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
NMT_FD117K2 | Földrajztanítás a 21. században | Kollokvium | 2 | 2 | 1 | Kötelező | |
NMT_FD118G2 | Kompetencia alapú földrajztanítás – alkalmazható tudás | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 1 | Kötelező | |
NOT_FD105G2 | Mérés, értékelés a földrajzoktatásban | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 2 | Kötelező | |
NMT_FD120G2 | Az IKT kompetencia alkalmazása az oktatásban | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 4 | Kötelező | |
NMT_FD199G3 | Iskolai tanítási gyakorlat | Gyakorlati jegy | 0 | 3 | 4 | Kötelező | |
NMT_FD123G2 | Földrajzi szemlélet és gondolkodtatás | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
NMT_FD122G2 | A tudásbázisok alkalmazása a földrajztanításban | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 4 | Szabadon választható |
Szabadon választható tárgyak
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
NMT_FD125G2 | Vulkanológia | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
NMT_FD126G2 | Paleoökológia | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
NMT_FD127K2 | Éghajlatváltozás, hatások, válaszadás | Kollokvium | 2 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
NMT_FD135K2 | Mineralogy and Petrology (angol nyelven) | Kollokvium | 2 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
NMT_FD124G2 | Geomorfológia | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
NMT_FD129G2 | A természeti erőforrások gazdaságtana | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
NMT_FD134K2 | Paleontology (angol nyelven) | Kollokvium | 2 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
NMT_FD138K2 | Műholdakról távérzékelt adatok feldolgozása és hasznosítása | Kollokvium | 2 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
NMT_FD121G2 | A GIS alkalmazása az oktatásban | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 3 | Szabadon választható | |
NMT_FD130G2 | Lokális terület- és településfejlesztés | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 3 | Szabadon választható | |
NMT_FD131K2 | Egészségföldrajz | Kollokvium | 2 | 2 | 3 | Szabadon választható | |
NMT_FD133G2 | Vallás és etnikai földrajz | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 3 | Szabadon választható | |
NMT_FD128G2 | Szedimentológia | Gyakorlati jegy | 2 | 2 | 4 | Szabadon választható | |
NMT_FD132K2 | A bűnözés földrajza | Kollokvium | 2 | 2 | 4 | Szabadon választható |