Biológiatanár 2 félév újabb tanári szakképzettség megszerzésére irányuló képzés egyetemi vagy főiskolai szintű tanári szakképzettségtől eltérő tanári szakképzettség (40+10+10 kredit)
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMP_MI004K2 | Elektronikus tanulási környezet | Kollokvium | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_NV009G2 | Pedagógiai tervezés és értékelés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_PS022G2 | A tanulók megismerésének pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMP_PS038G10 | Összefüggő egyéni gyakorlat | Gyakorlati jegy | 0 | 10 | 2 | Kötelező | |
Záróvizsga - tanári képesítő vizsga | 0 | 2 | Kötelező | ||||
LMP_MI005G2 | A pedagógiai kutatás kvantitatív módszerei | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_NV013G2 | Pedagógiai esetmegbeszélés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_NV019G2 | Pedagógiai képességfejlesztés | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_PS023K2 | Személyiség- és egészségpszichológia | Kollokvium | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_PS024G2 | Szakmai önismeret | 3 fok. min. | 0 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_PS025G2 | Az egyéni bánásmód pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_PS027G2 | Önszabályozó tanulás pszichológiája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 1. Elméleti- és társadalomtörténeti alapok | Kollokvium | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_SZ733K2 | Kisebbségi közösségek és többségi társadalom 2. Oktatás és kultúra | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Kötelezően választott | |
LMP_KI013G2 | A magyarországi cigányok/romák története, kultúrája | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 2 | Szabadon választható |
Általános szakterületi modul
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMT_BL100K2 | Biokémia II. | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_BL102K2 | Sejt- és fejlődésbiológia | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_BL103K2 | Mikrobiológia II. | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_BL104K2 | Ökológia II. | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_BL111G2 | Genetika II. | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_BL112K2 | Az ember egészségtana és élettana | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_BL106K2 | Molekuláris biológia | Kollokvium | 8 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_BL108K2 | A biotechnológia alapjai | Kollokvium | 8 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_BL109K2 | Növényélettan II. | Kollokvium | 8 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_BL113G2 | Neurobiológia | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_BL114K2 | Evolúcióbiológia és populációgenetika | Kollokvium | 8 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_BL115K2 | A Föld globális környezeti problémái | Kollokvium | 8 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_BL116K2 | Természet- és környezetvédelem | Kollokvium | 8 | 2 | 2 | Kötelező |
Módszertani tanegységek
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMT_BL117K2 | Biológiatanítás a XXI. században | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_BL120G2 | Az IKT kompetencia alkalmazása az oktatásban | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 1 | Kötelező | |
LMT_BL118G2 | Kompetencia alapú biológiatanítás – alkalmazható tudás | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_BL119G2 | A biológia tanításának módszertana | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 2 | Kötelező | |
LMT_BL199G3 | Iskolai tanítási gyakorlat | Gyakorlati jegy | 20 | 3 | 2 | Kötelező | |
LMT_BL200S0 | Zárószigorlat | Szigorlat | 0 | 0 | 2 | Kötelező |
Szabadon választható tárgyak
A tanegység | Köv. | Heti tanóra |
Előfeltétel | Kredit | Ajánlott félév |
Típus | |
kódja | neve | ||||||
LMP_MI718G2 | Tudásbázisok alkalmazása az oktatásban | Gyakorlati jegy | 10 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_BL123G2 | Botanikai élőlényismeret | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_BL124G2 | Zoológiai élőlényismeret | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_BL125K2 | Trópusi botanika | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_BL127G2 | Bioinformatika | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_BL130K2 | Immunológia | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_BL131K2 | Talajtan | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_BL132G2 | Talajtan | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_BL133K2 | Megújuló energiaforrások | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_BL134K2 | Biogeográfia | Kollokvium | 8 | 2 | 1 | Szabadon választható | |
LMT_BL128K2 | Tengerökológia | Kollokvium | 8 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
LMT_BL129G2 | Mikroszkópi technikák | Gyakorlati jegy | 8 | 2 | 2 | Szabadon választható | |
LMT_BL135K2 | Ökofiziológia | Kollokvium | 8 | 2 | 2 | Szabadon választható |
Megjegyzések:
MEGJEGYZÉS: • A PEDAGÓGIAI-PSZICHOLÓGIAI ISMERETEK: MINIMUM 10 KREDIT • ÖSSZEFÜGGŐ EGYÉNI GYAKORLAT: 20 KREDIT • 15/2006. (IV.3.) OM rendelet szerint „A 4.3 és a 4.4. pontban leírt képzéseknél az 5.1.3. elem részeként az adott szakterülethez tartozó tanítási gyakorlatról kell portfoliót készíteni. Az 5 kredites szakdolgozat és a záróvizsgán az 5.1.2. elem alapján szervezett tanári képesítővizsga-rész nem követelmény.” • Portfolió: A tanári mesterképzésben részt vevő hallgatóknak az oklevél megszerzéséhez elektronikus portfoliót kell készíteniük. A hallgatói elektronikus portfolió a hallgatók szakmódszertani- és gyakorlati képzéshez kapcsolódó munkáinak (szöveges fájlok, képek, prezentációk, weboldalak stb.) gyűjteménye. A gyűjteményt meghatározott módon kell elkészíteni (erről minden esetben részletes tájékoztatást kapnak a hallgatók), majd az elkészített fájlokat a megadott weboldalra feltölteni. Ehhez a tevékenységhez nincs szükség semmilyen speciális informatikai tudásra (pl. weboldal-szerkesztési ismeretekre), csupán néhány egyszerű utasítást kell végrehajtani. A tanulmányok során csak meghatározott tárgyakhoz kell elektronikus portfoliót készíteni, amelyről a hallgatók minden félév elején tájékoztatást kapnak. A portfolió a tanári szakdolgozat részét és a tanári képesítővizsga tárgyát képezi, meghatározott esetekben helyettesíti a szakdolgozatot.