Ember-, erkölcs- és vallásismeret
kód
|
a
tanegység neve
|
tef
|
előfeltétel
|
tanóra
|
kredit
|
EEV
151-6
|
Főtárgy.
Az etika ontológiai és ismeretelméleti alapjai (1)
|
K
|
|
20
|
6
|
EEV
111-5
|
Főtárgy.
A szabadság és a felelősség filozófiai – etikai értelmezései (2)
|
K
|
|
20
|
5
|
EEV
131-4
|
Főtárgy.
Személyiség- és fejlődéslélektan (3)
|
K
|
|
16
|
4
|
EEV
130-4
|
A
társas lét szociálpszichológiája (4)
|
Gy
|
|
16
|
4
|
EEV
160-4
|
Valláspszichológia
(5)
|
Gy
|
|
16
|
4
|
EEV
161-4
|
Kommunikáció,
nyelv és gondolkodás (6)
|
K
|
|
16
|
4
|
EEV
101-5
|
Társadalmi
lét és etikai értékek, normák (7)
|
K
|
|
20
|
5
|
EEV
141-5
|
Emberértelmezések
az újkori filozófiában (8)
|
K
|
|
20
|
5
|
EEV
120-3
|
Személyiségetika
(9)
|
Gy
|
|
10
|
3
|
EEV
121-5
|
A
művészetek és az emberi létezés (10)
|
K
|
|
20
|
5
|
EEV
190-3
|
Globális
problémák, erkölcsi dilemmák (11)
|
Gy
|
|
10
|
3
|
EEV
150-4
|
Mentálhigiéné
(12)
|
Gy
|
|
16
|
4
|
EEV 109-0
|
I. Komplex szigorlat 1-12.
tárgyak ismeretanyagából
|
EEV
331-5
|
Főtárgy.
Szociológiai alapismeretek (13)
|
K
|
|
20
|
5
|
EEV
371-5
|
Főtárgy.
Vallástudományi alapismeretek (14)
|
K
|
|
20
|
5
|
EEV
361-5
|
Vallástörténeti
alapismeretek – világvallások (15)
|
K
|
|
20
|
5
|
EEV
301-5
|
A hit
és az erkölcs a keresztény tanításban (16)
|
K
|
|
20
|
5
|
EEV 311-3
|
Főtárgy
Ökológiai
alapismeretek (17)
|
K
|
|
10
|
3
|
EEV
300-1
|
Önismereti
tréning
|
Gy
|
|
10
|
1
|
EEV
340-4
|
Az
erkölcsi nevelés lehetőségei az iskolában, az etika oktatásának módszertana
|
Gy
|
|
20
|
4
|
EEV
392-3
|
Család-
és egészségszociológia (20)
|
Gy
|
|
10
|
3
|
EEV
390-3
|
Ember
és környezete (21)
|
Gy
|
|
10
|
3
|
EEV
310-3
|
A hazai
egyházak és vallási mozgalmak, egyházi kultúra (22)
|
Gy
|
|
10
|
3
|
EEV
380-3
|
Politika
és erkölcs (23)
|
Gy
|
|
10
|
3
|
EEV
319-0
|
II.
Komplex szigorlat 13-17. és a 20-23. tárgyak ismeretanyagából
|
EEV
800-3
|
Konfliktuskezelés
|
Gy
|
|
10
|
3
|
EEV
810-3
|
Drámapedagógia
|
Gy
|
|
10
|
3
|
EEV
820-3
|
Gyermekfilozófiai
módszerek
|
Gy
|
|
10
|
3
|
EEV
830-4
|
Tanítási
gyakorlat és zárótanítás
|
Gy
|
|
10
|
4
|
EEV
900-15
|
Szakdolgozat
|
|
|
|
15
|
|
Összesen:
|
|
|
400
|
120
|
Követelmények összesen
|
Félévek
|
I.
|
II.
|
III.
|
IV.
|
Kollokvium
|
4
|
3
|
5
|
–
|
Gyakorlati
jegy
|
2
|
3
|
2
|
8
|
Szigorlat
|
|
1
|
|
1
|
Szakdolgozat
|
|
|
|
5 fok. ért.
|
Záróvizsga
|
|
|
|
Zv.
|
Megjegyzések:
1.
A képesítési követelmény rendeletszáma: 16/2001. (V. 25.) OM.
rendelet.
2.
Képzési idő 4 félév, 400 óra, 120 kredit. Az elmélet és gyakorlat
aránya: 55% – 45%.
3.
A 20/2001. (VI. 30.) OM rendelet alapján szakirányú
továbbképzésben részt vevő vagy szakirányú továbbképzésben korábban újabb
szakképzettséget szerzett pedagógusok további két féléves képzésben
teljesíthetik a pedagógus-szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzés
követelményeit.
4.
A pedagógus-szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzési szak
követelményeinek teljesítéséről a 41/1999. (X. 13.) OM rendelet 5.1. pontban meghatározott, kötelezően oktatott tanulmányi
terület ismeretanyagára épülő komplex szóbeli vizsga keretében adhatnak
számot.
5.
A pedagógus-szakvizsga követelményeinek teljesítését a szakirányú
továbbképzési oklevélhez csatolt melléklet igazolja.
6.
A fenti szakirányú továbbképzési szak képesítési követelményei alapján
a korábbi tanulmányok beszámításával – a felsőoktatási intézmény a
tantervében és tanulmányi és vizsgaszabályzatában meghatározottak szerint
adhat felmentést.